W jaki sposób można otrzymać wypis i wyciąg z KRS?



wnioski-do-KRS
Od 2012 roku Ministerstwo Sprawiedliwości udostępnia na swojej stronie wyszukiwarkę podmiotów w KRS. Każda jednostka po podaniu swojego indywidualnego numeru KRS może sprawdzić dane oraz pobrać odpis, a zarazem wydrukować go. Załącznik ten jest bardzo przydatny przykładowo w czasie ubiegania się o dotację w otwartym konkursie.

Udzielaniem niezbędnych informacji dotyczących informacji o KRS zajmuje się Centralna Informacja Krajowego Rejestru Sądowego. Każda jednostka chcąca otrzymać odpis, wyciąg czy też zaświadczenie z rejestru powinna udać się do Centralnej Informacji działającej przy sądzie.

Podmiot może otrzymać dokumenty takie jak:
  • odpis pełny – zawiera wszystkie wpisy w rejestrze pod podanym numerem KRS, tzn. jednostka otrzymująca odpis pełny posiada informacje na temat historii organizacji oraz zgłoszonych do KRS zarejestrowanych zmian,
  • odpis aktualny – zawiera aktualną treść wpisów w rejestrze. Dokument ten wykorzystywany jest w czasie prowadzenia bieżącej działalności organizacji,
  • wyciąg z rejestru – obejmuje wskazane przez podmiot działy rejestru,
  • zaświadczenia – dotyczyć mogą informacji na temat czy podmiot jest wpisany do KRS, bądź został z niego wypisany,
  • informacje – dotyczą przykładowo o numerze KRS, pod którym wpisany jest dany podmiot.

Od 2012 r. Ministerstwo Sprawiedliwości udostępnia na swojej stronie nową wyszukiwarkę za pomocą, której istnieje możliwość sprawdzenia podmiotu poprzez wpisanie numeru KRS
.


Wyszukiwarka znajduje się pod adresem: https://ems.ms.gov.pl/