Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej jest systemem informatycznym, który został stworzony, aby umożliwić użytkownikom załatwianie spraw urzędowych za pośrednictwem internetu. Portal nadzorowany jest przez Ministra Cyfryzacji, a jego usługodawcami są jednostki administracji publicznej.
Co możemy załatwić za pośrednictwem tego systemu?
SPRAWY OBYWATELSKIE:
- Rodzina: alimenty, adopcja, narodziny dziecka (becikowe, PESEL), zawieranie małżeństwa, śmierć członka rodziny;
- Akty stanu cywilnego: zgłaszanie zmian, uzyskiwanie odpisów, zmiana imienia i nazwiska;
- Wybory: wniosek o dopisanie do spisu wyborców;
PODATKI, OPŁATY, CŁA:
- Podatki: rozliczenie podatku PIT i CIT, deklarowanie podatku VAT, uzyskanie ulgi podatkowej, rozliczenie podatku rolnego i od nieruchomości, interpretacje podatkowe, rozliczenie podatku od środków transportowych, podatek akcyzowy;
- Opłaty: mandaty, odwołania do mandatu karnego, wnoszenie opłat skarbowych;
MOTORYZACJA I TRANSPORT:
- Prawo jazdy: uzyskanie, wymiana i utracenie prawa jazdy
- Rejestracja pojazdu: Zarejestrowanie pojazdu, wymiana dowodu rejestracyjnego, utracenie dowodu rejestracyjnego, wyrejestrowanie pojazdu;
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ:
- CEIDG: zarejestrowanie działalności gospodarczej;
- Działalność gospodarcza: prowadzenie i zakładanie działalności gospodarczej, rozwijanie działalności gospodarczej, uzyskanie dofinansowania z Unii Europejskiej;
- Zezwolenia i koncesje
PRACA I ZATRUDNIENIE:
- Poszukiwanie pracy
- Prowadzenie działalności związanej z pośrednictwem pracy i aktywizacją zawodową
- Usługi elektroniczne świadczone przez urzędy pracy