Sprzedaż w działalności bez rejestracji

30 kwietnia bieżącego roku, wiele osób, które chciały prowadzić własny biznes, mają taką możliwość bez dokonywania rejestracji działalności gospodarczej. Jest to tak zwana działalność nieewidencjonowana.
Jakie są warunki prowadzenia takiego podmiotu gospodarczego? Przedsiębiorstwo w żadnym miesiącu nie może osiągać przychodów wyższych niż 50% kwoty minimalnego miesięcznego wynagrodzenia - aktualnie ta kwota nie może być wyższa niż 1050 złotych. Dotyczy to też osób, które przez ostatnie 60 miesięcy nie prowadziły żadnej działalności gospodarczej.
Teoretycznie, prowadząc działalność nieewidencjonowaną, nie ma obowiązku prowadzenia dokumentacji sprzedażowej. W praktyce jednak warto posiadać takie dokumenty, ponieważ w razie kontroli urzędu skarbowego, przedstawienie takiej dokumentacji pozwoli w szybki sposób ją zakończyć.
A czy istnieje jakiś obowiązek w stosunku do form przyjmowania płatności? Nie. Usługodawca może przyjmować zapłatę w dowolnej formie, gotówka, przelewy. Nie ma tu określonej konkretnej zasady.